Świetlica w Szkole 05/2017

Grzegorz Kasdepke

15,50 zł | 32 stron

Produkt niedostępny

Prenumerata

Co w numerze?

Twórczość Grzegorza Kasdepke charakteryzuje się niezwykłym zrozumieniem psychiki dziecka i ciepłym humorem. Bohaterowie jego książek zawojowali nie tylko domowe biblioteczki, ale i szkolne podręczniki. Kuba i Buba, detektyw Pozytywka, Kacper oraz jego niefrasobliwy tata – to tylko niektóre z opisanych przez autora postaci.

Warsztat pracy

4
Warsztat pracy

Świetlicowy organizer

Świetlicowy organizer, w którym tematem tygodnia jest "Świat w oczach detektywa". Tygodniowy terminarz, w którym można znaleźć pomysły na zajęcia umysłowe i manualne, gry i zabawy ruchowe, muzyczne i teatralne wraz z odnośnikami do pasujących artyukułów z numeru czasopisma. Zaproponowane aktywności zostały oparte na...
Joanna Hoffmann
5
Warsztat pracy

Grzegorz Kasdepke i jego książki dla dzieci

Zestawienie bibliograficzne w wyborze wydawnictw zwartych i artykułów z czasopism poświęconych twórczości Grzegorza Kasdepke. Ujmuje także najnowsze wydania wybranych książek autora. Długość materiału: 1 strona A4.
Elżbieta Trojan

Scenariusze

6-7
Scenariusze

Na tropie wielkiej zagadki

Scenariusz zajęć świetlicowych promujących profilaktykę zdrowia oraz wspomagający budowanie więzi i integracji w grupie. W ramach zajęć nauczyciel czyta dzieciom opowiadanie Grzegorza Kasdepke „Zagadka dziewiąta: uwaga na owoce”, proponuje zabawę ruchową z wykorzystaniem kolorowych spinaczy, zachęca do wykonania...
Paulina Cysak
8-9
Scenariusze

Każdy może zostać detektywem

Scenariusz zajęć świetlicowych promujących rozbudzanie zainteresowań twórczych i czytelniczych u dzieci. Dzieci w ramach zajęć uczestniczą w prezentacji książek autorstwa Grzegorza Kasdepke, odczytują hasło zawarte w labiryncie, rozwiązują dowolną zagadkę z książki "Wielka Księga Detektywa Pozytywki" oraz...
Małgorzata Namsołek
10-11
Scenariusze

Być jak detektyw Pozytywka

Scenariusz zajęć świetlicowych, które mają na celu rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, upowszechnianie twórczości Grzegorza Kasdepke oraz rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia. Dzieci podczas zajęć przedstawiają się wplątując swój znak charakterystyczny, rozmawiają z nauczycielem o zawodzie detektywa...
Hanna Goik
14-15
Scenariusze

Dobre maniery każdego dnia

Scenariusz zajęć świetlicowych mających na celu poznanie zasad savoir-vivre oraz swoich mocnych i słabych stron. Uczniowie na zajęciach poznają jak witają się mieszkańcy różnych krajów, wspólnie z nauczycielem rozszyfrowują pojęcia "savoir-vivre" lub "bon ton", porządkują zachowania przypisując je do dobrych...
Paulina Cysak
19
Scenariusze

Zrozumieć powiedzenia

Scenariusz zajęć świetlicowych mających na celu poznanie powiedzeń używanych w języku polskim oraz zapoznanie się ze znaczeniem związków frazeologicznych. Prowadzący wyznacza spośród uczestników Babę Jagę. Stoi ona tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy!”. W tym czasie dzieci szybko...
Beata Krasówka
20-21
Scenariusze

W indiańskiej wiosce

Scenariusz zajęć świetlicowych mających na celu budowanie więzi i integracji w grupie oraz kształtowanie umiejętności współistnienia i współdziałania w grupie. Prowadzący wita wszystkich przybyłych Indian, wymawiając kolejne formuły i tym samym zaprasza dzieci do wspólnej zabawy w indiańskiej wiosce.
Paulina Cysak
24-25
Scenariusze

Co się stało z ubraniem pana Mietka?

Scenariusz zajęć świetlicowych, dzięki którym wychowanek uważnie słucha tekstu czytanego przez nauczyciela; umie odpowiedzieć na pytania związane z tematem zajęć;  potrafi uzasadnić znaczenie troski o zdrowie; uczestniczy w zorganizowanej zabawie; potrafi ułożyć piramidę żywieniową.
Joanna Hoffmann

Zrób to z nami

7
Zrób to z nami

I ja mam talent

Propozycja zajęć plastycznych, podczas których nauczyciel wyjaśnia dzieciom, że każdy ma jakiś ukryty talent, który należy rozwijać i proponuje wykonanie prostej pracy plastycznej przedstawiającej baletnicę. Długość materiału: pół strony A4.
Joanna Hoffmann
11
Zrób to z nami

Wyjaśniamy powiedzenie „spiec raka”

Pomysł na zajęcia plastyczne, podczas których nauczyciel czyta dzieciom tekst Grzegorza Kasdepke "Spiec raka", wyjaśnia kiedy ludzie się rumienią oraz proponuje zabawę w postaci barwienia liści na biało-czerwono.  Długość materiału: pół strony A4.
Joanna Hoffmann
12-13
Zrób to z nami

Zagadkowy świat jesiennej przyrody

8 pomysłów na prace plastyczne związane z jesienną przyrodą.  Wśród nich: kolorowy pajączek, bajkowe drzewo, kolorowy las i jesienne bukiety.  Długość materiału: 2 strony A4.
Lesława Dziedzic, Klaudia Pacławska
15
Zrób to z nami

Kiedy widzimy jak przez mgłę?

Prosta propozycja zajęć plastycznych, podczas których dzieci słuchają tekstu Grzegorza Kasdepke "Widzieć jak przez mgłę", poznają sens powiedzenia oraz rysują delikatnie zamglone drzewa z wykorzystaniem kolorów tęczy.  Długość materiału: 1/3 strony A4.
Joanna Hoffmann
21
Zrób to z nami

Strach ma wielkie oczy

Zajęcia rozpoczynamy od przeczytania dzieciom tekstu Grzegorza Kasdepke Strach ma wielkie oczy. Wyjaśniamy im to powiedzenie. Po zakończeniu pogadanki proponujemy dzieciom wykonanie pracy plastycznej – sowy. Opowiadamy im, że jest to ptak, który często wzbudza w nas lęk. Jest to jednak podyktowane tym, że mało wiemy o...
Joanna Hoffmann
22-23
Zrób to z nami

„Zawsze w dobrym tonie” – nauka kulturalnego zachowania się na co dzień

Scenariusz zajęć świetlicowych wdrażających wychowanków do kulturalnego zachowania na co dzień. Wyrażenie savoir-vivre pochodzi z  języka francuskiego, savoir znaczy wiedzieć, vivre – żyć. Stąd savoir-vivre przetłumaczyć można jako sztuka życia, znajomość obyczajów i  form towarzyskich, reguł grzeczności, a ...
Magdalena Musiał
32
Zrób to z nami

Zaproszenie Pisupisu.pl

Pisupisu.pl – strona dla najmłodszych i starszych dzieci, która zaprasza do nauki przez zabawę. Można nauczyć się pisać na klawiaturze, utrwalić ortografię. Dla najmłodszych odwiedzających stronę to okazja do poznania literek i nowych słów. Starsze dzieci mogą usprawniać pisanie korzystając z przygotowanych...

Zabawy na szóstkę

16-18
Zabawy na szóstkę

Gry i zabawy teambuildingowe w świetlicy

Propozycja 23 gier i zabaw teambuildingowych w świetlicy. Team building (ang. „budowanie zespołu”) – formy integracji grupy sprawiające, że poszczególni jej członkowie wzajemnie poznają siebie i swoje mocne oraz słabe strony, definiują nawzajem role zespołowe lub uczą współpracy w swoim zespole. Długość...
Monika Kulka
26-27
Zabawy na szóstkę

Czy mogę zostać detektywem?

Sprawne działanie analizatorów: wzrokowego, słuchowego i kinestetyczno-ruchowego jest potrzebne dziecku do sprawnego rozwoju mowy oraz doskonalenia trudnych procesów czytania i  pisania. Doskonalenie percepcji wzrokowej odbywa się przez doświadczenie, z  tego powodu można „przemycać” do zabawy z  dzieckiem takie...
Ewa Szczepanek

Kalendarium

Plan pracy świetlicy szkolnej cz. 2
28-31
Kalendarium

Plan pracy świetlicy szkolnej cz. 2

Aneta Jasiak, Justyna Trawińska, Edyta Zelek